Search found 228 matches

by Grounded
Thu Dec 22, 2016 11:34 am
Forum: Silencer Talk
Topic: RECOIL Reduction WHEN Suppressed
Replies: 27
Views: 6400

Re: RECOIL Reduction WHEN Suppressed

We actually measured the reduction to be pretty substantial from shooting unsuppressed with no muzzle device to adding a can. Let me see if I can't find the numbers in my computer and post them later.
by Grounded
Thu Jul 21, 2016 11:47 am
Forum: Silencer Talk
Topic: Commercial Suppresor Costs
Replies: 24
Views: 2536

Re: Commercial Suppresor Costs

You have your manufacturing costs which include material, G&A and OH, Then your profit for future designs and work, that goes to a distributor who marks it up and then to a retailer that marks it up again. Thats your typical breakdown...
by Grounded
Tue May 31, 2016 3:41 pm
Forum: Silencer Talk
Topic: Threadless(collet) supressor for 22LR
Replies: 2
Views: 1099

Re: Threadless(collet) supressor for 22LR

Thats a pretty neat design. You would probably still want to turn the OD of the barrel to make it concentric to the bore but this is a cool solution.
by Grounded
Fri Mar 25, 2016 10:10 am
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: 80% 60deg Cones
Replies: 8
Views: 1527

Re: 80% 60deg Cones

Over $100 of firearms hardware... sent to Asia.... That shop is asking for a nice little visit from the feds. Who really cares about ITAR anyway lol. :roll:
by Grounded
Thu Mar 24, 2016 8:40 am
Forum: Silencer Talk
Topic: --
Replies: 11
Views: 1486

Re: Are Centerfire Rifle Cans Self Cleaning?

Try a very aggressive fire schedule and running at 900°+ for that and you will get some build up. Most people shooting a few mag dumps here and there won't see that need. :wink: Yep, when you run full auto you learn this very quickly. We build all of our suppressors user serviceable, the one I took...
by Grounded
Wed Mar 23, 2016 8:35 pm
Forum: Silencer Talk
Topic: --
Replies: 11
Views: 1486

Re: Are Centerfire Rifle Cans Self Cleaning?

Running hot will build up all sorts of crap. Ill share some pics from my testing. In my opinion down stream didn't get too nasty but the blast baffle and second baffle built up some crap. I had carbon and copper depositing from the jackets that build up pretty thick. Are we still talking about rifl...
by Grounded
Wed Mar 23, 2016 10:56 am
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: Analysis software for modeling suppressors?
Replies: 29
Views: 1875

Re: Analysis software for modeling suppressors?

Gotta have deeeeeeep pockets to get even a remotely accurate package and then its not really that accurate...will give you an IDEA, thats abot it though. ^this I have comsol with the acoustic module and its used to evaluate acoustophoresis and even simple models require an entire server room to pro...
by Grounded
Tue Mar 22, 2016 10:38 pm
Forum: Silencer Talk
Topic: --
Replies: 11
Views: 1486

Re: Are Centerfire Rifle Cans Self Cleaning?

Running hot will build up all sorts of crap. Ill share some pics from my testing. In my opinion down stream didn't get too nasty but the blast baffle and second baffle built up some crap. I had carbon and copper depositing from the jackets that build up pretty thick.
by Grounded
Tue Mar 22, 2016 4:04 pm
Forum: Silencer Talk
Topic: Suppressed 7.5 5.56
Replies: 16
Views: 16500

Re: Suppressed 7.5 5.56

a couple of factors would come into play with your choice.

Whats your typical rate of fire and how high could that go at times.

Would you need it to be dedicated or could you use a muzzle brake to absorb some of that energy

I would then consider materials of construction.
by Grounded
Tue Mar 22, 2016 3:49 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: WTF item of the week!
Replies: 113
Views: 31531

Re: WTF item of the week!

Heres the answer...

Its an F-18EF primary bleed valve.

Sits on the engine generally in the same place as these.

Image
by Grounded
Tue Mar 22, 2016 9:43 am
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: SIG MCX 300blk Barrel muzzle profile 5/8×24
Replies: 5
Views: 2207

Re: SIG MCX 300blk Barrel muzzle profile 5/8×24

I would imagine the barrel diameter is .750" but from that print I can model the entire end. What else were you missing? Grounded, My brake goes back over the barrel for a short section, so max other diameter of the barrel portion where it is shown concave would be helpful. ;-) Gunny Ah ok. I'll se...
by Grounded
Mon Mar 21, 2016 3:58 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: WTF item of the week!
Replies: 113
Views: 31531

Re: WTF item of the week!

One more hint before I spill the beans.

Its a component from the F-18
by Grounded
Mon Mar 21, 2016 1:18 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: WTF item of the week!
Replies: 113
Views: 31531

Re: WTF item of the week!

Capt. Link. wrote:Image

Its a vortex filter

Image

I'm going with a regulator that reacts with pressure changes.
Keen eye! It does have a pressure bleed off so you are on the right path.
by Grounded
Mon Mar 21, 2016 1:17 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: WTF item of the week!
Replies: 113
Views: 31531

Re: WTF item of the week!

whiterussian1974 wrote:
Grounded wrote:Here is my submission and I can guarantee with almost 100% certainty you won't get it :)

Hint 1: Aerospace
Hint 2: Born in CT
A gear-driven supercharger?
Nope :)
by Grounded
Mon Mar 21, 2016 1:16 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: SIG MCX 300blk Barrel muzzle profile 5/8×24
Replies: 5
Views: 2207

Re: SIG MCX 300blk Barrel muzzle profile 5/8×24

I would imagine the barrel diameter is .750" but from that print I can model the entire end. What else were you missing?
by Grounded
Mon Mar 21, 2016 11:00 am
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: WTF item of the week!
Replies: 113
Views: 31531

Re: WTF item of the week!

Here is my submission and I can guarantee with almost 100% certainty you won't get it :) Ignore the clock as that was only a recent addition to make it into a piece of modern art for our office.

Hint 1: Aerospace
Hint 2: Born in CT

Image
by Grounded
Mon Mar 21, 2016 10:25 am
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: WTF item of the week!
Replies: 113
Views: 31531

Re: WTF item of the week!

silencer_kid wrote:Image
Its the part of a 3d printer that heats up the filament as it is being extruded in a PLA type machine.
by Grounded
Thu Feb 11, 2016 11:27 am
Forum: Silencer Talk
Topic: Suppressor alignment rod
Replies: 5
Views: 3946

Re: Suppressor alignment rod

These two work great for alignment check. Item Number:10-260 17" 7.62mm Suppressor Alignment Rod $75.00 Item Number:10-259 15" 5.56mm Suppressor Alignment Rod $75.00 Geissele Automatics 800 North Wales Road North Wales, PA 19454 Phone (610) 272-2060 https://geissele.com/17-7-62mm-suppressor-alignme...
by Grounded
Mon Feb 08, 2016 12:11 pm
Forum: Silencer Talk
Topic: Suppressor alignment rod
Replies: 5
Views: 3946

Suppressor alignment rod

I know a while back someone here had asked about a means to easily verify bore to suppressor alignment. Someone had posted a drill rod size from mcmaster that worked for .308 but didn't have anything for .223. A thought came to me today about using EDM drill rod which can be sourced in any diameter ...
by Grounded
Thu Feb 04, 2016 10:47 pm
Forum: Silencer Reviews
Topic: New 45 suppressor released today
Replies: 20
Views: 21561

Re: New 45 suppressor released today

It looks similar in finish and design to the Spectre Image
by Grounded
Sun Jan 31, 2016 3:41 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: Silencer material comparison, weight vs strength
Replies: 28
Views: 8355

Re: Silencer material comparison, weight vs strength

if you temper 4130 you can get great strength (i am looking for the yield vs temp charts). 4130 should definitely be on the list, maybe for outer tube and then a SS 321 of iconel blast chamber. http://s9.postimg.org/apgc7xj1r/4130.jpg Iconel is the champ http://s12.postimg.org/pa4q1d565/iconel.jpg ...
by Grounded
Tue Jan 12, 2016 4:52 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: New Ruger baffle
Replies: 18
Views: 2605

Re: New Ruger baffle

Capt. Link. wrote:Little reason to bring a product to market that won't exceed current designs in some way.I would like to seen it put up against the Dead Air Mask HD22.I think it would be interesting to meter the shot to shot average ,SPL figures along with FRP.
-CL
Never stopped anyone in the AR world :lol:
by Grounded
Tue Nov 17, 2015 12:49 am
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: "All caliber" cone design questions
Replies: 12
Views: 2244

Re: "All caliber" cone design questions

Drill through inconel, on home shop equipment.... no thankyou lol
by Grounded
Sat Nov 14, 2015 2:57 pm
Forum: Silencersmithing Forum
Topic: best starter lather for learning
Replies: 12
Views: 1734

Re: best starter lather for learning

a nice southbend will get you plenty of clean parts off it. Just learn the machine and work with it.
by Grounded
Fri Nov 13, 2015 9:36 pm
Forum: Silencer Talk
Topic: Ultrasonic Cleaner
Replies: 15
Views: 2845

Re: Ultrasonic Cleaner

They harbor freight one is the same as the one Lyman sells except lyman has a basket type of design to the plate style of the harbor freight.